Rowerowe EDC

1
O tym jak wspaniałym środkiem transportu jest rower nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Prosta konstrukcja niewymagająca paliwa, napędzana siłą naszych mięśni, pozwalająca na znacznie szybsze pokonywanie dystansu niż w przypadku pieszych wędrówek. Dodatkowo pamiętajmy, że posiada on swoją przestrzeń ładunkową. W zależności od tego, do czego rower nam służy może być przygotowany „ na lekko” bez dodatkowych saszetek, czy bagażnika lub typowo wyprawowo, gdzie wykorzystuje się praktycznie każde miejsce, gdzie rozsądnie możemy przytroczyć bagaż takie jak bagażnik tylny i przedni, kierownica, rama a czasami nawet dodatkowa przyczepka.

Ponieważ przeze mnie rower jest intensywnie wykorzystywany na dojazdy do pracy, to staram się nie wozić za dużo zbędnych rzeczy, tak, więc wszystkie dodatki czekają grzecznie w szafie na dłuższe podróże. Nie mnie jednak podstawowy zestaw jeździ zawsze i nie raz już ratował sytuację.

Pamiętajmy, że jest on rozszerzeniem zestawu EDC i podstawowy zestaw pierwszej linii, oraz zestaw rozszerzony warto mieć przy sobie;)

Lecimy, zatem z tematem.

2
Wszystkie graty jeżdżą w saszetce typu trójkąt firmy Basil, jest to z tego co się orientuje firma powiązana z Authorem, ale w tańszej wersji i z zielonymi wstawkami. Wykonana z cordury, mocowana na trzech velcro do ramy. Saszetka jeździ na tym rowerze już ponad 5 lat, niezależnie od warunków atmosferycznych i ma się dobrze, choć trochę wyblakła od słońca. Posiada jedną komorę główną zapinaną na suwak, przeszyty pod kątem 90°, co ułatwia wrzucanie drobiazgów podczas jazdy i zapewnia dobry dostęp do całej kieszeni po odsunięciu całego suwaka.

3
Absolutną podstawą dla mnie w zestawie jest zestaw do łatania dętek, najczęściej to właśnie gumę łapiemy na trasie, warto mieć możliwość dojechania, chociaż do najbliższego sklepu czy stacji. Klej, ponieważ jest łatwopalny, może przydać się również w awaryjnych sytuacjach podczas niecenia ognia. Tak jak i stara dętka;)

4
Warto posiadać nową dętkę, niektóre przebicia są zbyt
skomplikowane do łatania, lub też możemy się po prostu spieszyć. Zawsze szybciej jest zmienić dętkę na nową z pudełka, niż kleić i czekać aż klej zwiąże…

Pompka z głowicą do wszystkich typów wentyli. Wszak czymś trzeba to powietrze wtłoczyć.

Klucz typu scyzoryk z kluczami imbusowymi i końcówką płaską i gwiazdkową. Przy użyciu tego niewielkiego narzędzia można w rowerach nowej konstrukcji zrobić zdecydowaną większość prostych czynności serwisowych.

Zakuwacz do łańcucha jest również przydatnym narzędziem, które wiele miejsca nie zajmuje a potrafi tyłek uratować. Zdarzały się nam na wyjazdach już sytuacje urwanej przerzutki czy zerwanego łańcucha. W takim przypadku zakuwacz jest niezbędny i pozwoli nam na kontynuację podróży.

Z drobiazgów znalazło się miejsce na spinkę do łańcucha, łyżkę do opon i adapter zaworka do wentyli umożliwiający pompowanie z kompresora.

Powyższy zestaw dzielnie służy, na co dzień i w podróżach. Zauważyliście pewnie brak „multiciula” lub noża. Spokojnie o jeździ we wspomnianym zestawie EDC. Dwa słowa jeszcze w kwestii zabezpieczania roweru przed lepkimi łapkami. Staram się roweru na długo nigdzie nie zostawiać, w pracy mam specjalne miejsce do trzymania, ale czasami zdarzają się sytuacje, że trzeba go przypiąć.

Wszelkie linki zwijane odpadają na wstępie, ponieważ radzi sobie z nimi średnio ogarnięty Pan Mietek spod, monopola gdy zabraknie mu na wino. U mnie zamiennie jeździ zapięcie U-Lock Kryptonite lub Abus uGrip Bordo. Bardziej ufam, U-lockom, ale ich waga i gabaryt sprawiają, że nie zawsze chce się je wozić ze sobą, wtedy lepiej sprawdza się mniejsza, choć dalej solidna konstrukcja trelock.

U-Lock Kryptonite

5

Abus uGrip Trelock

6

7
Autor FoX

Comments

comments

Posted in EDC and tagged , .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *